Inspiraatiopäivä – ensi kohtaaminen

Inspiraatiopäivä – ensi kohtaaminen.

 

11.3. oli kevään ensimmäinen aurinkoinen päivä, sekä meidän Design Teamilaisten ensimmäinen tapaaminen. Meitä jokaista jännitti tuleva päivä, sillä meille oli jo ehtinyt rakentumaan jonkinlainen käsitys toisistamme. Tapaaminen oli sovittu pidettäväksi Hakakansion tehtaan tiloissa, joissa LuKLabelin tuotteet osittain valmistetaan.
Tähän mennessä olimme jutelleet paljon muutaman kuukauden ajan Facebookin välityksellä, mutta tällainen mahdollisuus livetapaamiseen todella hioi meitä yhteen tiiminä entistäkin enemmän. Meitä oli paikalla noin puolet tiimiläisistä, eli 18 henkilöä.

Päivä alkoi kuulumisia vaihtamalla, sekä suunnittelemalla tulevaa. Olimme tapaamisen lisäksi sopineet että järjestämme livevideoinnin LuKLabelin Faceboook– sivuilla. Päivä jatkui, kun jakauduimme pienempiin ryhmiin, kävimme läpi paljon tärkeitä ja mielenkiintoisia aiheita.
Vierailevan sparraajan Anna Juuselan johdolla pääsimme tutustumaan mm. trendeihin ja niiden seuraamiseen. Niiden kuuleminen herätteli ajatuksia tulevien tuotteiden pohdintaan. Annan kautta saimme uusia näkökulmia tarkastella asioita. Usein sitä ei tajuakaan, kuinka tuotesuunnittelussa eri asiat taustalla vaikuttavat toisiinsa.

Markus Hakala, LuKLabelin tuotesuunnittelusta vastaava, kertoi heidän perheyrityksensä historiaa, sekä kuinka tehtaalla asiat hoituivat. Markuksen toimesta keskusteltiin materiaaleista, ja mitä olisi kustannuksellisesti järkevää toteuttaa. Nyt ymmärrämme paljon enemmän miten toimii käytännössä tehdastyöskentely.

Tiia, LuKLabelin perustaja kertoi meille taustoja LuKLabelista, sekä miksi me olemme kaikki tässä mukana. Tämä keskustelu toi lisää tarkoitusta tälle tiimille. Tavoitteena ei ole pelkästään tukea LuKLabeliä eteenpäin, vaan me saamme olla mukana oppimassa ja kehittämässä jotain aivan uutta! Meillä on jokaisella erilaisia taustoja ja varmasti tulemme hyötymään myös toisistamme eri tavoin. Tiimimme on todella innovatiivinen ja innokas, ja välillä meiltä saattaa tulla todella rohkeitakin ideoita esille. Onneksemme LuKLabel on yritys, joka saattaa jonakin päivänä totetuttaa ne meidän villeimmätkin ideat! Yhteistyö avaa varmasti useita ovia edessämme, sillä uskomme yhdessätekemisellä olevan voimaa, joka tukee myös meidän omia unelmia.

#luklabeldesignteam

Loppupäivästä jakauduimme pienempiin ryhmiin – kullakin ryhmällä oli omat aihepiirit ja tavoitteet, joiden pohjalta ideoitiin mm. markkinointia, sekä tulevia tuotteita. Suunnitelmat alkoivat vihdoin etenemään konkreettisemmaksi. Pääsimmme jokainen tarvittaessa kertomaan oman mielipiteemme, samalla kun Markus ja Tiia kirjasivat toiveemme ylös. Näin ollen meidän oma idea saattaa jonakin päivänä löytyä itse tuotteesta – joka tuntuu ihan mielettömältä!

 

Anna Juusela – Yanca Oy

 

Yhteenveto:

Kokonaisuudessaan tämä päivä paransi tiimin yhteishenkeä, päästessämme tutustumaan toisiimme. Tiimit ikään kuin hitsautuivat yhteen ihan uudella tavalla ja jatkossa ainakin on paljon helpompi jatkaa tiimityöskentelyä. Opimme myös entisestään arvostamaan yrittäjyyttää, sekä kotimaista tuotantoa. Miten paljon pitääkin tehdä työtä, ennen kuin tuote on itse kuluttajan käsissä! Pääsimme myös ensimmäistä kertaa ihailemaan koko mallistoa livenä, ja yllätyimme kuika laadukkailta neuvola- sekä passikotelot tuntuivat. Innolla odotetamme tulevaa, ja olemme omalta osaltamme LuKLabel takana ja tukena matkan aikana!

 

Voit lukea lisää päivästämme myös blogeistamme:

#hellomynameislilli

Always somewhere else

RouvaY

Unelmalandia

Kutsumme sinut myös seuraamaan meitä Instagramissa #luklabeldesignteam, jaamme siellä lisää projektejamme.

 

 

Keväisin terveisin,

LuKLabel Design Team

Hello world!

Hei,

Tervetuloa matkaamme! LuKStory kertoo sinulle tarinaa yrityksemme tapahtumista, lisäksi lupaamme viihdyttää sinua inspiroivilla ja ajankohtaisilla teksteillä!

 

Haluan aloittaa kertomalla mistä kaikki sai alkunsa, miten meistä tuli LuKLabel. Viime elokuussa olin palaamassa pitkältä äitiyslomalta takaisin työni pariin ja ajatuksissani oli pyörinyt jo hetken oman tuotemerkin rakentaminen. Haaveilin jostain uudenlaisesta konseptista, jostain josta voisi mahdollisesti jopa syntyä isompi yhteisö. Itse toteutukselle löytyi oikea hetki syksyllä 2016, jolloin kerroin tavoitteistani myös ystävilleni ja perheelleni. Sain heti hurjan paljon kannustusta, joka antoi voimia lähteä tavoittelemaan suoraan kuluttajien luottamusta. Minulla oli hyvin selkeä strategia miten aloin rakentamaan brändiäni. Mieheni yrityksen, Hakakansion kanssa yhteistyönä suunnittelimme parissa kuukaudessa pienen, mutta meille hyvin tärkeän LuKLabelin ensimmäisen malliston. (Kurkkaa ensimmäinen printtimme jonka suunnittelimme Panda neuvolakorttikotelo) Aloin myös kuvaamaan ensimmäisten kuukausien aikana videoblogia, jonka kautta halusin jakaa voimaa myös muille samassa elämäntilanteissa oleville. Voit kurkata videot täältä: Videoblogi

 

Rakensimme mallistoa monta kuukautta yötä päivää täynnä intohimoa ja päämäärää, jonka tärkein ajatus oli kohdentaa se LuKLabelin kuluttajille, sekä tehdä rohkesti jotain erilaista ja innostavaa! Rohkeus on itse asiassa sana, joka kulkee mukanamme joka hetki. Siitä jopa rakenteui meille todella tärkeä ja sydäntä lähellä oleva slogan #madeinfearless. Ensimmäinen tuotteemme, ripustettava joulukalenteri lanseerattiin marraskuussa 2016, varasto myytiin kahdessa päivässä loppuun. LuKLabelin tarina lähti virallisesti toimintaan.

 

Matkamme jatkui kehittäessä loppuja tuotteita, ja vihdoin joulukuun 14 päivä pääsimme avaamaan verkkokauppamme. Vastaanotto oli heti alusta asti kannustava, joka latasi uskoa, että olemme tehneet oikeita asioita. Kuten jokainen kuitenkin arvaa, olemme joutuneet tekemään todella paljon töitä, jotta täysin tuntematon tuotemerkki löytyisi kohderyhmämme pariin. Matkamme on ollut näin kuuden kuukauden jälkeen todella antoisa, ja intohimomme rakentaa tarinaa yhdessä teidän kansanne on kasvanut suurempiin kenkiin.

 

LuKLabel Design Teamin tarina:

 

Oletteko kuulleet puhuttavan LuKLabel Design Teamista? Aloitetaan kertomalla mistä kaikki tämä sai alkunsa. Tammikuussa noin kuukausi verkkokaupan avauksesta olimme tyytyväisiä saavutukseemme, mutta meiltä puuttui vielä se yksi tärkein ominaisuus: Asiakkaiden mielipide ja toiveet. Verkkokauppiaana on haastellista päästä kuulemaan asiakkaitaan, ja palaute on haasteellinen saavuttaa. Sen vuoksi minulle rakentui ajatus ottaa asiakkaamme mukaan suunnitteluun, antaa heille suunvuoro miten rakennetaan kuluttajaystävällinen brändi. Meille syntyi ajatus alkaa toteuttamaan Design Thinking- ajattelumallia, jossa yhdessä asiakkaidemme kanssa vastaamme yrityksen kehittämiseen liittyviin kysymyksiin, sekä haasteisiin. Monen palaverin ja suunnittelun jälkeen laitoimme rohkeasti haun pystyyn sosiaalisen median kautta, ja vastaanotimme todella mielenkiintoisia hakemuksia, joista valikoimme 30 innokasta jäsentä.

 

Olemme olleet koossa parisen kuukautta, ja se määrä tietoa mitä olemme pienenä startup-yrityksenä saaneet käsiimme, on ollut todella kullanarvoista. Tiimimme on ohjannut meitä toimimaan keskustelujen, sekä havantojen kautta. Tällä hetkellä olemme päässeet pisteeseen, jolloin alkaa syntymään jo ensimmäisiä tuotteita. Myös tämänhetkinen markkinointi, ja toiminnan kehittäminen on suurimmaksi osaksi tiimimme ansiota. Tavotteenamme on LuKLabelin ensimmäisen vuoden aikana kasvattaa brändin tietoisuutta, rakentaa luottamusta teihin asiakkaisiin, sekä kehittää Design Teamia rakentemaan omia unelmiaan. Tuemme tiimiämme kaikin keinoin, ja autamme heitä eteenpäin. Kuten jokainen tietää, yhteistyöllä ja yhteisen energian yhdistämisellä on hillitön voima. LuKLabelin tulevaisuudesta on tarkoitus tehdä vaatimottamasti, uudenlainen ja innostava tarina, josta myös sinä saat intoa.

Olet siis lämpimästi tervetullut matkaamme – seuraavien kuukausien aikana tulet myös tutustumaan paremmin LuKLabel Design Team ja sen jäseniin!

 

Palaillaan!

Tiia & LuKLabel -tiimi